VDL – Quintus 3-2.
Het werd een slechte 1e helft van Quintus in Maassluis. Beide teams speelden “om niets”, maar VDL deed het stukken beter dan Quintus. Quintus speelde vandaag zonder doelman Dahley Le Duc. Hij was in het buitenland voor zijn werk. Hij werd vervangen door Ruud Kester. Al in de 13e minuut werd het 1-0, door een fout van Quintus. Een terugspeelbal werd verkeerd beoordeeld en hups, daar lag de 1-0 tegen de touwen. Een paar minuten later sneed een VDL aanvaller door de verdediging bij Quintus en kwam de bal bij hun spits. Zijn schot op het doel bleek de 2-0 te worden. Vlak voor rust werd het ook nog 3-0. Een afstraffing leek nabij. Leek, want in de rust werd er het één en ander omgezet en 1 speler gewisseld. Hierdoor kwam er ineens veel meer druk op de verdediging van VDL en kwamen er al snel momenten dat Quintus in scoringspositie kwam. Toch duurde het nog even voor Quintus toesloeg. Het was Angelo Zwirs die de 3-1 en een paar minuten later ook de 3-2 scoorde. En zo werd het nog een spannend slot. Een vrije trap van Angelo Zwirs ging maar net naast en ook Bart de Swart en Rob van Binsbergen waren dicht bij de gelijkmaker. Toch kwam die er niet. Hoewel Quintus de 2e helft de betere was en een gelijkspel wellicht een eerlijker resultaat was, bleven de punten in Maassluis 3-2.
Volgende week is de laatste competitieronde. Quintus speelt dan eindelijk weer eens in Kwintsheul. Tegenstander is dan Pernis. Quintus heeft nog iets goed te maken tegen Pernis en Pernis strijd nog om nacompetitie tegen degradatie te voorkomen. Kortom genoeg ingrediënten om een leuke wedstrijd te komen zien. En oh ja: er is ook nog een 3e helft, maar dat is minder belangrijk 😁😁.
17 mei 2025: VDL – Quintus.
0
- Henk de Witte
- 1 jaar ago
Click to collapse